reklama

Beaune, Francúzsko - prehliadka mesta - 2.10.2010

S menšími obavami som prijala pozvanie v predvečer konania akcie. Nevedela som, čo mám očakávať. Nemala som žiadne informácie a nepoznala som ani jednu pamiatku, ktorú by sa oplatilo navštíviť. Ale napokon sa všetko na dobré obrátilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Hôtel-Dieu
Hôtel-Dieu 

Z Dijonskej železničnej stanice sme odchádzali o 10h33 a o necelých pätnásť minút sme boli namieste. Rozumné bolo zastaviť sa najprv v turistickom centre, kde sme dostali mapky mesta. S mapou v ruke a s vyhliadkou krásneho slnečného dňa pred nami sa mi už kráčalo ľahšie.

Beaune je hlavné mesto burgundského vína nachádzajúce sa necelých päťdesiat kilometrov juhozápadne od Dijonu.

Ako prvý “Couvent des Cordeliers“, čiže kláštor z roku 1239, ktorý teraz slúži na degustáciu vín.

Na námestí “Place de la Halle“ nás privítal sobotný trh so všetkým, čo k tomu patrí – syry, horčica, olivy, hľuzovky – samé špeciality.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prechádzka trhom nás priviedla až k bazilike Notre Dame, kde sa nachádzajú gobelíny z XV. storočia.

Potom sme išli na prehliadku gotického hospicu Hôtel-Dieu založeného v roku 1443, ktorý má okrem iného nádhernú polychrómovú strechu navrhnutú flámskym maliarom Rogieron Van Den Weydenom.

A tu nastal zlom celého dňa - ako som sa prechádzala a fotila stretla som veľmi milého francúza Georgea, ktorý sa ponúkol, že nám ukáže mestečko. Čo znamenalo dostať sa na miesta, kde sa turista len tak ľahko nedostane a vypočuť si výklad ku každému zaujímavému miestu v meste. Tak o tomto sa mi ani len nesnívalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasledoval “Hôtel de Saulx“, zaujímavý kresbami na drevách hlavných múrov budovy. Francúzi nazývajú slovom “Hôtel“ nielen ozajstné hotely, ktoré slúžia na ubytovanie, ale aj staré domy buržoáznych obyvateľov a práve tento bol jeden z nich.

“Hôtel le Cep“, tu sme sa dozvedeli o archeologických nálezoch z roku 1675, ak ma pamäť neklame a následne sme využili otvorené dvere do veže, z ktorej sme videli Beaune ako na dlani. V súčastnosti je táto budova štvorhviezdičkovým hotelom a pravidelne tu bývajú ubytované známe osobnosti.

Prešmykli sme sa cez závoru, obišli tabuľku “privé“ a nazreli do záhrad “Hôtel-Dieu“, ktorý ešte stále slúži ako hospic.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oproti “Hôtel le Cep“ sa nachádza dom, v ktorom v rokoch 1880-1890 býval Louis Chevrolet. Myslím, že k tomuto menu netreba nič viac dodať.

Vyšli sme na hradby, pozreli si výhľad a okolo baziliky Notre Dame sme prešli k Múzeu vína. Cestou sme sa dozvedeli o zbúranom kostolíku, o chodbách a pivniciach, ktoré sú práve pod touto časťou mesta, či o časti rímskych hradieb, ktoré sme nanešťastie nemali možnosť vidieť / tieto miesta bývajú totižto otvorené len jeden deň v roku/.

Orloj odbíjal práve päť hodín, keď sme vošli do Maison Jaffelin, kde práve stáčali hrozno. Tá vôňa mi pripomenula staré časy báhonskej pivnice. George sa spýtal domácich, či môžeme nazrieť do pivníc a prezradil nám, že pochádzajú z dávnych rímskych čias.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalej naše kroky smerovali k “Hôtel de Ville“, čiže k radnici a cez place Morimont až ku kaplnke Saint Etienne, ktorá v minulosti patrila ku kláštoru karmelitánov. Tu v minulosti pôsobila Marguerite Parigot, ktorá je známa ochranou Burgundska pred bitkami a uistila matku Louisa XIV, že sa jej narodí potomok, po ktorom tak túžila.

Prehliadku mesta sme zakončili prechádzkou po hradbách. Potom sme si už len sadli do kaviarničky v centre mesta a debatujúc o rôznorodosti krajín a špecialitách Francúzska sme sa poďakovali a rozlúčili s Georgeom.

Unavení, ale plní nezabudnuteľných zážitkov sme nastúpili na vlak smerujúci do Dijonu.

Nebyť Ani a Moniky, ktoré ma zavolali, aby som šla s nimi a Georgea, ktorý bol ochotný obetovať svoj voľný čas pre nás, určite by som netúžila vrátiť sa do tohto mestečka ešte raz. Ďakujem !!

Maria Kocianova

Maria Kocianova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dcera, sestra, kamaratka, priatelka, skautka, veriaca.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu